پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 17 مرداد 1397

تازه ترین آمار خدمات درمانی به زایران ایرانی حج تمتع ۹۷

مکه مکرمه-پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت- دکتر سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران درباره آخرین آمار خدمات ارایه شده به زایران حج تمتع اظهار کرد: طبق آخرین آمار کسب شده تا کنون حدود 8 هزار ویزیت تخصصی به زایران ایرانی حاضر در مکه ارایه شده است که 25 هزار و 600 خدمت نیز به زایران داده شده است.

وی با بیان اینکه دستگاههای پزشکی و داروهای لازم برای درمان زایران فراهم شده است، افزود: هر خدمت ارایه شده به معنای این است که زایران به عنوان نمونه از خدماتی مانند سی تی اسکن، نوار قلب و ... بهره می گیرند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی  تصریح کرد: در حال حاضر 9 نفر از زایران عزیز به بیمارستان سعودی منتقل شده اند که روند درمان آنها نیز ادامه دارد.

وی افزود: از ابتدای موسم حج فقط یک نفر از زایران در مکه مکرمه فوت شده است.

مرعشی افزود: سایر زایران عزیز نیز با مراجعه به مراکز درمانی تعیین شده و بیمارستان تدارک دیده شده برای آنها مورد مداوا قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: در تمامی مجموعه ها(هتل ها) واحد درمانی به همراه پزشک راه اندازی شده است و برخی مجموعه ها نیز دارای درمانگاه هستند؛ البته یک بیمارستان کامل با همه تجهیزات نیز راه اندازی شده است که به زایران خدمات رسانی می کند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی تصریح کرد: بیشترین مراجعات زایران به مراکز درمانی به دلیل دردهای عضلانی است که امیدواریم زایران عزیز به توصیه های لازم دقت فرمایند.

روتیتر: لحظه به لحظه با زایران حج ۹۷